Ny skrivlek! Tummen upp/tummen ner?

Helt ny skrivlek - det gäller att ge tummen upp eller tummen ner till vad föregående postare har skrivit!

Exempel: Jag kanske skriver "köpa böcker på loppis?", tycker då den som vill svara att det är bra, då skriver han "tummen upp!" och får äran att fortsätta med något helt annat. Eller om han tycker det är dåligt att köpa böcker på loppis så skriver han "tummen ner" och får samma ära att fortsätta med något annat!

OBS NYA KRAV: man måste på något sätt motivera sin tumme. Dvs inte bara "tummen upp" eller "tummen ner" utan tex: "Jag tycker gråväder är fint för då kan jag sitta inne och pyssla och måla gråa elefanter", typ. Det är trots allt en skrivlek!

Ok, jag börjar.

Dricka kaffe?

Skrivet av mikel
19 mars 2009, 23:32

28 januari 2010, 16:34
av Saron

Re: Ny skrivlek! Tummen upp/tummen ner?

tummen upp. ordet får mig att tänka på Isaac Asimov och hans robotar med sina robotregler. Gillar böckerna trots att robotorna ibland inte är så vänliga :-)

[Gillar Robert Jordan och älskar långa serier och tjocka böcker, troligen beroende på att jag läser så snabbt. Håller dock med om att världen inte är så orginell, sitter själv med en fantasy och det är inte lätt att skriva så att historien blir unik - men jag försöker :-)]

barnböcker?

4 februari 2010, 19:19
av Ettan

tummarna UPP både när man läser för barn och sen när de kan läsa själva. Gillar speciellt allt av Astrid Lindgren.

Åka pulka

4 februari 2010, 21:45
av smeghead

tummen upp för pulkaåkning. Kul och rätt jobbigt också - alltså när man går upp för backen :)

lågenergilampor?

5 februari 2010, 11:31
av Widelyunknown

Tummen upp, gillar att de jag har (kanske gäller alla!?) är lite sega igång, nymornade liksom.

Facebook

5 februari 2010, 13:02
av Saron

tumme upp (ibland) Lätt att bli beroende av kontakten med vänner och alla dessa förbenade småspel som är så roliga.

Twitter?

8 februari 2010, 13:31
av Widelyunknown

Först mot, tyckte det var tveksamt om man han uttrycka ngt på så få tecken, men efter att jag kollar på mina egna texter så tror jag nog det går....eller hoppas i alla fall :-)

Årstider?

8 februari 2010, 14:39
av smeghead

Tummen upp för årstider. Gillar att det växlar och att naturen ser så annorlunda ut från månad till månad. Charmigt!

skolan?

9 februari 2010, 21:34
av Ettan

Tummen upp för skolan. När jag gick i skolan själv tyckte jag också det. Kanske inte varje dag, men nästan. Vad hade det blivit av oss utan skolan.Ingenting, vi hade varit idioter.

Skriva blogg...

10 februari 2010, 17:39
av mikel

Själva idén med att skriva blogg tycker jag är bra på alla sätt. Att skriva varje dag eller så ofta som möjligt. Kul också att det blivit en sådan trend! Däremot har jag själv ännu inte funnit ron och tiden till att göra det i så särskilt hög utsträckning. Men tummen upp!

Köttklister?

10 februari 2010, 19:06
av smeghead

alltså det låter ju uräckligt så nej nej nej Tummen ner!

Schack?

« sidan 1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 97 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 1 gäst

Hur bra skriver du?
Solentro
Webbdesigner.ME
Språkriktighetsboken
- 219kr!

Annas länkburkar för både små och stora
"Jag missade Woodstock" - läs om Bengt O Björklunds senaste bok!

Ur Åttio Hjärtan
Annonsformgivare
Zara Mohlin