P3 Text

(Fasen, lyckades tappa bort hela långa inlägget jag skrev... jaja. En gång till.)

Hörde på Sveriges Radio P3 att ett nytt program haft premiär, P3 Text. Har själv inte lyssnat på det än, men på reklamen så verkade det som att det skulle kunna passa Argusare! :)

Kopierat från hemsidan:
P3 Text är inte bara ett radioprogram – det är också en scen för dig som skriver.
Läs upp dina dikter, låttexter, sms, bästa statusuppdateringar, blogginlägg, fantasier, noveller, dialoger, monologer. Allt som du har skrivit och skulle vilja få ut i radion.
Var med och gör P3 Text till en flod av röster, berättelser, ord! Mejla genast p3text@sr.se

Sänds (nog) på söndagar kl 17. Finns också som podd (shiisc vilket fult ord!) på P3 Text:s hemsida.Check it out! :)

Skrivet av sagoro
24 januari 2010, 12:41

7 februari 2010, 11:28
av Fredrik

P3 Text

Jag provade att lägga upp ett ljudspår på hisspoesi.se men jag tror att jag tjorvade till det. Dessutom upptäckte jag att jag klippt av ett "g" i ljudspåret. Är det Ok att göra om det? =(

7 februari 2010, 16:01
av mikel

P3 Text

Fredrik skrev:Jag provade att lägga upp ett ljudspår på hisspoesi.se men jag tror att jag tjorvade till det. Dessutom upptäckte jag att jag klippt av ett "g" i ljudspåret. Är det Ok att göra om det? =(

Maila det till mig på mikael snabel-a argus punkt nu. Ta gärna med alla fakta: själva dikten i textformat osv så blir det lättare för mig. Så ordnat jag detta. :)

7 februari 2010, 22:03
av Fredrik

P3 Text

Nu är den skickad! Tack för hjälpen!

8 februari 2010, 16:41
av eerika

P3 Text

Skickade ett mail till P3 text igår och idag fick jag svar att dom vill spela in mig i morgon! =)
Dom ringer tydligen upp en och så får man spela in en presentation av sig själv i telefonen som dom ska spela upp innan själva texten! =)
Ska bli kuligt! =)

8 februari 2010, 18:19
av sagoro

P3 Text

Roligt! Vill minnas att jag hört en uppläst text av dig tidigare, det ska bli kul att höra så småningom!

9 februari 2010, 13:53
av Fredrik

P3 Text

Såååå... då var man inspelad, då... Fan, det var lite nervigt, må jag säga...
Tack för tipset, Sagoro! =)

10 februari 2010, 11:46
av sagoro

P3 Text

Ser ut som att jag måste bänka mig vid radion på söndag, ifall ni dyker upp! :)

10 februari 2010, 20:38
av eerika

P3 Text

Hej!!
Mig spelade dom in igår per telefonen...en presentation av mig själv....och hon sa att det inte kommer nu på söndag men någon av dom 5 kommande söndagarna. det ska bara hålla på i 5 söndagar till....programmet....så passa på nu ni som inte har ringt in! =)
Men hon ska maila mig vilken dag det blir!

14 februari 2010, 20:21
av sagoro

P3 Text

Puttar upp tråden.

Programmet sänds JUST NU, och vem vet, kanske är någon argusare med? :)

Idag med intervjuer med Göran Greider.

15 februari 2010, 20:31
av Fredrik

P3 Text

Jag lyssnade för första gången igår. Det var ett bra program. Greider var skön! Jag vill också ha katter att bli störd av på morgonen! Jisses, vad jag skulle poesia då! Det skulle bli jättemycket kissedikter! =)

« sidan 1, 2, 3, 4 » Moderatorer nicc, mikel

Vilka är inloggade

Användare som besöker detta rum: Inga registrerade användare och 0 gäster

Hur bra skriver du?
Solentro
Webbdesigner.ME
Språkriktighetsboken
- 219kr!

Annas länkburkar för både små och stora
"Jag missade Woodstock" - läs om Bengt O Björklunds senaste bok!

Ur Åttio Hjärtan
Annonsformgivare
Zara Mohlin